En test-tjeneste for nye digitale produkter og tjenester, med fokus på funksjonalitet og/eller brukervennlighet.
Tjenesten tilbys startups og SMB-bedrifter som utvikler eller har utviklet et nytt digitalt produkt, og som har behov for å teste løsningen mot reelle brukere. Hensikten er å verifisere at tjenesten treffer brukerens behov.
Tjenesten innebærer en test av funksjonalitet og/eller brukervennlighet i løsningen, samt forslag til hvordan selskapet kan foreta forbedringer.
Følgende inngår i denne tjenesten:
- Test av digital modenhet (DMA-test)
- Gjennomgang av testbehov – utarbeidelse av testplan
- Booke lokasjon (hvis fysisk gjennomføring)
- Rekruttering av deltakere til brukerpanel inklusive innhenting av taushetserklæringer og nødvendige samtykke
- Avdekke risikofaktorer og en innledende skisse av behov for nødvendige godkjenninger
- 1-2 dagers fysisk test i reelle omgivelser, eller en serie digitale workshops med brukere
- Gjennomføring av test, samt innsamling og dokumentasjon av resultater
Eter gjennomført kartlegging får virksomheten:
- Gjennomgang av innsiktsmateriell
- Rapport med funn og forbedringsforslag